june 2019

Seminarium #3 dla firm rodzinnych w Chorzowie

chorzow 3

Drodzy Przedsiębiorcy Rodzinni, z wielką przyjemnością zapraszamy do udziału w trzecim seminarium w Chorzowie pt. „Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy rodzinnej, czyli jak zwiększyć konkurencyjność na lokalnym rynku”, z udziałem ekspertów z obszaru kształtowania wizerunku. Spotkanie odbędzie się w ramach projektu „Tworzenie systemu sieciowego wsparcia przedsiębiorczości rodzinnej – Lokalne Centra Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych”.

Dowiedz się jak skutecznie promować się jako firma rodzinna. Uzyskaj wiedzę o tym co przynosi największy efekt i zwiększa konkurencyjność na lokalnym rynku. Poznaj korzyści wynikające ze świadomego kształtowania swojego wizerunku. W trakcie seminarium odbędą się inspirujące prelekcje autorytetów w świecie finansów i biznesu rodzinnego.

Termin: 18 czerwca 2019 r. w godz. 9:00 – 17:00
Miejsce: Centrum Przedsiębiorczości (ul. Wolności 61, Chorzów)

AGENDA SEMINARIUM W .PDF

Prowadzący: Maciej Wierszyc (IFR), Rafał Kuaszyk (IFR)
Data:18 june 2019 r.
Godzina:09:00
Miasto:Chorzów
Miejsce:Centrum Przedsiębiorczości (ul. Wolności 61, Chorzów)
Wydarzenie realizowane z projektu

Seminarium #3 dla firm rodzinnych w Częstochowie

czwa 3
Z wielką przyjemnością zapraszamy do udziału w trzecim seminarium dla Firm Rodzinnych w Częstochowie pt. "Pomnażamy rodzinne bogactwo", z udziałem Pana Wojciecha Kossutha - Eksperta od inwestycji w Firmach Rodzinnych oraz innych ekspertów z dziedziny finansów. Spotkanie odbędzie się w ramach projektu „Tworzenie systemu sieciowego wsparcia przedsiębiorczości rodzinnej - Lokalne Centra Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych”.
 
Dowiedz się, jak skutecznie zarządzać swoim majątkiem rodzinnym. Uzyskaj wiedzę o tym co przynosi największy zysk. Poznaj korzyści z długoterminowych inwestycji.
 
Termin: 12 czerwca 2019 r. w godz. 10:00 - 13:30
Miejsce: Częstochowski Park Przemysłowo-Technologiczny, (ul. Wały Dwernickiego 117/121, 42-202 Częstochowa)
 
Niezobowiązująca, 3-godzinna formuła spotkania. W trakcie konferencji odbędą się inspirujące prelekcje autorytetów w świecie finansów i biznesu rodzinnego. PROGRAM SEMINARIUM:
10.00-10.30 Wprowadzenie do tematu – sposoby pomiaru zysku ekonomicznego firmy rodzinnej [Rafał Kunaszyk - IFR]
10.30-11.00 Efektywne inwestycje biznesu rodzinnego – analiza korzyści i zagrożeń [Wojciech Kossuth]
11.00-11.30 – przerwa kawowa
11.30-12.30 – Jak efektywnie inwestować [ekspert z Union Investment]
12.30 -13.30 – Praktyczne rozwiązania [Teresa i Andrzej Królica - studium przypadku]
  Aby wziąć udział w konferencji, należy zarejestrować swoją firmę do projektu korzystając ze wsparcia animatora Kamili Grochowiny. ZGŁOSZENIA PRZYJMOWANE SĄ DO 10 CZERWCA DO GODZ. 12.00.
 
(+48) 34 360 56 88 w. 29
Prowadzący: Rafał Kunaszyk (IFR)
Data:12 june 2019 r.
Godzina:10:00
Miasto:Częstochowa
Miejsce:Częstochowski Park Przemysłowo-Technologiczny, (ul. Wały Dwernickiego 117/121, 42-202 Częstochowa)
Wydarzenie realizowane z projektu

Webinarium z MPiT | Zarząd sukcesyjny – praktyczne doświadczenia po pół roku

płatek

Serdecznie zapraszamy na kolejne webinarium w ramach projektu #LCK. Tym razem naszymi gośćmi będą eksperci Departamentu Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii – Dyrektor Grzegorz Płatek i radca prawny Katarzyna Skrzek. Webinarium odbędzie się w czwartek 6 czerwca br. o godz. 11:00. Razem z ekspertami z MPiT będziemy rozmawiać o przyjętej w ubiegłym roku tzw. ustawie o zarządzie sukcesyjnym firm prowadzonych w formie jednoosobowej działalności gospodarczej.

Od pół roku ogromna liczba polskich firm rodzinnych prowadzonych na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może korzystać z rozwiązań ułatwiających proces zmiany pokoleniowej, czyli z ustawy o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej. Podczas webinarium poruszymy m.in. następujące tematy:

  • Jak duże jest zainteresowanie przedsiębiorców nowymi rozwiązaniami?
  • Jak Ministerstwo ocenia wdrażanie nowych regulacji?
  • Czy pojawiły się bariery w stosowaniu ustawy o zarządzie sukcesyjnym? Czy i jak je można pokonać?
  • Jakie problemy nie zostały rozwiązane?
  • Jakie są propozycje dla rodzin przedsiębiorców na przyszłość, w tym dla tych, którzy prowadzą działalność zarejestrowaną w KRS?

Uczestnicy webinarium będą mogli na żywo zadawać pytania prowadzącym oraz otrzymywać odpowiedzi. Transmisja online odbędzie się przez platformę Clickmeeting.

Aby wziąć udział w webinarium, kliknij tutaj:

KLIK

Instrukcja udziału w webinarium przez ClickMeeting [PDF]

Prowadzący: Tomasz Budziak, IFR
Data:06 june 2019 r.
Godzina:11:00
Miasto:Ogólnopolskie
Miejsce:

may 2019

FIRMA NA WIDELCU FISKUSA - JAK SIĘ BRONIĆ?

Turska

Firma na widelcu fiskusa – jak się bronić?

Fiskus dysponuje coraz większą liczbą coraz bardziej skutecznych narzędzi, aby śledzić działalność przedsiębiorców. Czy jednak zawsze przedsiębiorca jest na straconej pozycji w konfrontacji z kontrolą skarbową? tym będziemy rozmawiać podczas webinarium w czwartek 9 maja 2019 o godz. 11:00 z Anną Turską, wiceprezes zarządu Kancelarii Ożóg Tomczykowski.

Podczas rozmowy poruszone będą m.in. następujące tematy:

  1. Jakie obszary działalności przedsiębiorców budzą szczególne zainteresowanie organów podatkowych?

  2. Statystyki kontroli za rok 2018 r. – co z nich wynika dla przedsiębiorców? Co się kryje za zmniejszoną liczbą kontroli, a zwiększonymi kwotami doszacowań?

  3. Jakie narzędzia mają organy podatkowe, aby przeprowadzać kontrole?

  4. Interpretacje podatkowe i ich rola – czy nadal chronią przed sankcjami?

  5. Jakie prawa i obowiązki ma podmiot kontrolowany i jego pracownicy?

  6. Jak się przygotować do kontroli?

Osoby niezalogowane mogą wejść na webinarium, klikając:
KLIK

Udział w ClickMeeting – informacje techniczne

  1. Każdy chcący wziąć udział w ClickMeeting powinien kliknąć w link nadesłany przez operatora, następnie zgodnie z instrukcją zalogować się.

  2. Przed zalogowaniem radzimy wyłączyć na czas transmisji Skype i inne programy komunikacyjne (mogą mieć priorytet w przetwarzaniu dźwięku i powielać transmisję).

  3. Zalecane jest korzystania z połączenia kablowego zamiast wifi, ponieważ wifi jest o wiele bardziej podatne na zakłócenia. Proszę również o upewnienie się, że w tle nic nie jest pobierane i nie są uruchomione żadne inne aplikacje lub programy, które mogą zużywać przepustowość łącza.

  4. Wymagania sprzętowe, które muszą zostać spełnione:

Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)

2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB lub więcej)

System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS

Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera oraz Yandex.

Aby móc korzystać z serwisu (włączając w to udział w konferencjach) na wybranych urządzeniach mobilnych, wymagane jest pobranie odpowiedniej aplikacji ze sklepu internetowego iTunes lub Google Play. Do korzystania z serwisu w pełnym zakresie audio-wideo niezbędne jest podłączenie w czasie konferencji prawidłowo działających słuchawek lub głośników, kamery oraz mikrofonu. Urządzenia te nie powinny być jednocześnie używane przez jakiekolwiek inne aplikacje.

  1. Główne problemy z rozpoczęciem pracy opisane są tutaj: https://knowledge-new.clickmeeting.com/pl/infographic/zanim-zaczniesz/

  2. Bardzo zachęcamy do zapoznania się z FAQ: https://knowledge-new.clickmeeting.com/pl/faq/

  3. Należy także zezwolić na instalację i uruchomienie wtyczki Adobe Flash.

  4. Trzeba zezwolić na korzystanie z mikrofonu i/lub kamery – jeśli zamierzamy i możemy interaktywnie uczestniczyć w webinarze.

  5. Echo spowodowane jest tym, że mikrofon przechwytuje dźwięki z głośników. Aby uniknąć tego problemu, radzimy korzystać ze słuchawek. Dodatkowo, należy przejść do Ustawień dźwięku i obrazu, wybrać Zaawansowane ustawienia mikrofonu i zaznaczyć Włącz eliminację echa.

  6. W niektórych przypadkach problem echa i szumu jest w ustawieniach kartach dźwiękowych i ich konfiguracji. Ponieważ są one najczęściej wbudowane w komputer, jest ich duża różnorodność, a niektóre zestawy słuchawkowe lub głośników mają dodatkowy software, który pozwala dostrajać hardware i software do okoliczności i preferencji użytkownika, to trudno z góry ustalić odpowiednią konfigurację dla każdego.

  7. Aby uniknąć dźwięków z tła podczas prezentacji bez dyskusji radzimy wyłączyć mikrofon, kiedy go nie używamy.

  8. Można korzystać z ClikMeetingu, korzystając z urządzeń mobilnych, trzeba tylko pobrać darmową aplikację z App Store bądź Google Play.

  9. Pomoc techniczna:

Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR)
Data:09 may 2019 r.
Godzina:11:00
Miasto:Ogólnopolskie
Miejsce:

april 2019

ZEWNĘTRZNY MENADŻER W PROCESIE SUKCESJI PRAKTYCZNE PODEJŚCIE


blikle wydarzenie


Jak w praktyce zarządzać relacjami między biznesem a rodziną?

Czy jest magiczna formuła godzenia interesów rodziny z biznesem?

Jakie są wyzwania:

  • Sukcesora jako menadżera,

  • Seniora,

  • zewnętrznego menedżera: system wartości firmy rodzinnej?

Kontrakt między rodziną a menadżerem – czy chodzi tylko o pieniądze?

Jak budować zaufanie między rodziną a kluczowymi menadżerami.

Na jakie ryzyka przedsiębiorcy rodzinni powinien zwrócić uwagę?


Osoby niezalogowane mogą wejść na webinarium, klikając:
Andrzej J. Blikle

Prowadzący: Tomasz Budziak
Data:25 april 2019 r.
Godzina:11:00
Miasto:Ogólnopolskie
Miejsce:

march 2019

Enel-Med – droga mikroprzedsiębiorstwa na giełdę

Rozwadowski

Już w najbliższy czwartek, 28 marca o godzinie 11:00 rozpoczynamy serię interaktywnych webinarów w formie prezentacji i wywiadów na żywo z wiodącymi przedsiębiorcami rodzinnymi i ekspertami. Podczas transmisji będzie możliwość zadawania zdalnie pytań przez publiczność.

 

Pierwszym gościem naszej serii transmisji na żywo jest Adam Rozwadowski – założyciel Enel-Med., który właśnie przekazał stery firmy kolejnemu pokoleniu.

 

Tematem spotkania z Adamem Rozwadowskim będzie:

 

Enel-Med – droga mikroprzedsiębiorstwa na giełdę.

 

Nasza transmisja na żywo skierowana jest do przedsiębiorców rodzinnych szukających praktycznej wiedzy na temat rozwoju biznesu rodzinnego zarówno w wymiarze operacyjnym, jak i finansowym czy rodzinnym. Odbędzie się na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, która tego samego dnia po południu gościć będzie Galę Konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku 2018 http://mikroprzedsiebiorcaroku.com/ . Jak  poprzednio, Konkurs ten został przeprowadzony przez stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych ze wsparciem Fundacji Kronenberga i Citi Handlowy.

Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR)
Data:28 march 2019 r.
Godzina:11:00
Miasto:Ogólnopolskie
Miejsce:

Seminarium #2 dla firm rodzinnych w Starogardzie Gdańskim

starogard 02

Dnia 21 marca 2019 roku odbędzie się drugie seminarium tematyczne pt. „Skuteczna sukcesja – sztuka, czy nauka?” dla przedsiębiorców rodzinnych, organizowane w ramach projektu „Tworzenie systemu sieciowego wsparcia przedsiębiorczości rodzinnej – lokalne centra kompetencji rozwoju firm rodzinnych”. Seminarium odbędzie się w sali konferencyjnej w Społecznym Centrum Wsparcia Rodziny przy ul. Kościuszki 65 w Starogardzie Gdańskim.

Tematem przewodnim seminarium będzie sukcesja, a w programie przewidziano następujące zagadnienia:

- czy biznesy rodzinne przetrwają? – podsumowanie #1 Seminarium
- kim są nasi następcy? – badania nt. sukcesorów
- w poszukiwaniu najlepszej drogi sukcesji
- perspektywa Seniorów i Sukcesorów – obawy i wyzwania
- jak się przygotowuje firmę do sukcesji? Wyznania przedsiębiorcy (case study)
- pokolenie ludzi biznesu po tsunami sukcesyjnym – jakie będzie?

Seminarium składa się z części szkoleniowej i panelu dyskusyjnego. Pierwsza część kończy się lunchem o godz. 14:10 Do udziału w panelu dyskusyjnym zapraszamy wszystkich przedsiębiorców,
a w szczególności przedstawicieli firm zainteresowanych tworzeniem struktur Rady Rozwoju Firm Rodzinnych na terenie naszego miasta.

Aby uczestniczyć w seminarium, należy zarejestrować się poprzez portal www.firmyrodzine.eu, zakładka wydarzenia lub skontaktować się z Animatorem Lokalnym.

Spotykamy się 21 marca br. w sali konferencyjnej Społecznego Centrum Wsparcia Rodziny, przy ul. Kościuszki 65. Godzina uzależniona jest od Państwa potrzeb i preferencji, zgodnie z załączoną agendą.

AGENDA SEMINARIUM

Szczegółowych informacji na temat seminarium, a także projektu, zasadach przystąpienia do niego, udzielają Lokalni Animatorzy LCK:

Magdalena Schwarz: lck-starogard.gdanski@firmyrodzinne.pl, tel. 58 530 61 05

Wojciech Mokwa: lck-starogard.gdanski@firmyrodzinne.pl, tel. 58 530 60 38

„Tworzenie systemu sieciowego wsparcia przedsiębiorczości rodzinnej – lokalne centra kompetencji rozwoju firm rodzinnych” to pierwszy w Polsce tak kompleksowy projekt z udziałem samorządów na rzecz lokalnych firm rodzinnych. Długofalowym celem projektu jest wypracowanie nowej generacji programów rozwoju lokalnego we współdziałaniu i w oparciu o potencjał lokalnych firm.

Projekt "Tworzenie systemu sieciowego wsparcia przedsiębiorczości rodzinnej – Lokalne Centra Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych" w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020,

Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR), Magdalena Szwarz (Lokalny Animator), Wojciech Mokwa (Lokalny Animator)
Data:21 march 2019 r.
Godzina:09:00
Miasto:Starogard Gdański
Miejsce:Społeczne Centrum Wsparcia Rodziny, przy ul. Kościuszki 65
Wydarzenie realizowane z projektu

Seminarium #2 dla firm rodzinnych w Grodzisku Mazowieckim

Zapraszamy Państwa na 2# Spotkanie do Grodziska Mazowieckiego  do Willi Niespodzianka sala Parter ul Kościuszki 12 
13 marca  2019
Seminarium patronuje  pan  Burmistrz Grodziska Mazowieckiego  Grzegorz Benedykciński  
Przewidujemy dwie części spotkania 

      PIERWSZA    to seminarium szkoleniowe  na tematy :
  • Rola Lokalnego Animatora w mieście i założenia projektu LCK
  • Czy biznesy rodzinne przetrwają? – podsumowanie #1 Seminarium
  • Kim są nasi następcy? – badania nt. sukcesorów
  • W poszukiwaniu najlepszej drogi sukcesji
  • Perspektywa Seniorów i Sukcesorów – obawy i wyzwania
  • Zgłaszamy propozycje do dalszych naszych Dyskusji i działań w trójkącie . Biznes –Rodzinny – Miasto ( Urząd) – Otoczenie
  •                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     DRUGA to panel dyskusyjny:
       
  • Jak się przygotowuje firmę do sukcesji? Wyznania przedsiębiorcy (case study)
  •  Pokolenie ludzi biznesu po tsunami sukcesyjnym – jakie będzie?
    • Znaczenie firm rodzinnych dla rozwoju Grodziska
    • Firmy rodzinne w partnerstwie z otoczeniem
  • QLUE do dyskusji  : czy Firmy Rodzinne Grodziska zrzeszone w LCK są dobrym  partnerem dla programów i benefitów z EU ?

Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR), Jacek Kołodziejak (Lokalny Animator)
Data:13 march 2019 r.
Godzina:09:30
Miasto:Grodzisk Mazowiecki
Miejsce:Willa Niespodzianka, ul. Kościuszki 12
Wydarzenie realizowane z projektu

Seminarium #2 dla firm rodzinnych w Kutnie

kutno%20sem%202.jpgKUTNO po raz kolejny miejscem spotkań przedsiębiorców rodzinnych w centrum Polski!

Już 12 marca br. (wtorek) we współpracy z Partnerem projektu, Agencją Rozwoju Regionu Kutnowskiego S.A., organizujemy #2 Seminarium dla przedsiębiorców rodzinnych, pt. „Skuteczna sukcesja – sztuka czy nauka?

GDZIE? sala konferencyjna CUKROVNI (I piętro) ul. Barlickiego 20
KIEDY? 12 marca br. od godz. 9:00.


Dzień rozpoczynamy poranną kawą i spotkaniami z Animatorem Lokalnego Centrum Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych w Kutnie oraz ekspertami Projektu ze stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i Związku Miast Polskich. Będzie to okazja do zapoznania się i rozmowy z osobami prowadzącymi Projekt.
W programie #2 Seminarium:
- Czy biznesy rodzinne przetrwają? – podsumowanie #1 Seminarium
- Kim są nasi następcy? – badania nt. sukcesorów
- W poszukiwaniu najlepszej drogi sukcesji
- Perspektywa Seniorów i Sukcesorów – obawy i wyzwania
- Jak się przygotowuje firmę do sukcesji? Wyznania przedsiębiorcy (case study)
- Pokolenie ludzi biznesu po tsunami sukcesyjnym – jakie będzie?

Część szkoleniowa, na którą serdecznie zapraszamy, kończy się lunchem o godz. 12:00.
Tych z Państwa, którzy są zainteresowani szerszym udziałem w projekcie, w tym tworzeniem struktur Rady Rozwoju Firm Rodzinnych na terenie naszego miasta, zapraszamy do udziału również w drugiej części spotkania – panelu dyskusyjnym, która rozpoczyna się o godz. 13:00.
W załączeniu agenda wydarzenia wraz z notkami biograficznymi prelegentów.
Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR)
Aktywny udział: Mariola Grodnicka (ARRK S.A.), Jacek Boczkaja/Zbigniew Wdowiak (Zastępca Prezydenta Miasta Kutno)

Szczegółowych informacji na temat projektu i seminarium udzielają Lokalni Animatorzy:
Pani Ewa Chłopska-Wasielewska, tel. 881 778 839
Pani Izabela Krajewska-Ciska, tel. 881 778 815.
e-mail: lck-kutno@firmyrodzinne.eu

Udział w projekcie jest bezpłatny.
Agenda Seminarium

Mamy nadzieję, że będziemy mogli wspólnie wymienić cenne uwagi i pomysły dotyczące możliwości wsparcia kutnowskich firm rodzinnych, budowania ich trwałości i konkurencyjności.

Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR)
Data:12 march 2019 r.
Godzina:09:00
Miasto:Kutno
Miejsce: sala konferencyjna CUKROVNIA (I piętro), ul. N. Barlickiego 20
Wydarzenie realizowane z projektu

Seminarium #2 dla firm rodzinnych w Chorzowie

8 marca br. (piątek) organizujemy drugie Seminarium dla przedsiębiorców rodzinnych pt.: Skuteczna sukcesja – sztuka czy nauka?”.

Wydarzenie rozpocznie się o godz. 9.30 w sali restauracyjnej Kompleksu Sztygarka, przy ulicy Piotra Skargi 34 w Chorzowie.

Partnerem Projektu z ramienia Miasta jest Centrum Przedsiębiorczości Sp. z o.o., dlatego też w przypadku pytań prosimy o kontakt z Panem Piotrem Małeckim  Prezesem Zarządu Centrum Przedsiębiorczości Sp. z o. o. (tel.: 884 833 011 lub 512 240 166), który jest jednocześnie Lokalnym Animatorem tego Projektu, a zgłoszenia proszę wysyłać do dnia 5 lutego 2019, na adres: lck-chorzow@firmyrodzinne.pl

Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR), Tomasz Kayser (ZMP)
Data:08 march 2019 r.
Godzina:09:30
Miasto:Chorzów
Miejsce:Kompleks „Sztygarka”, ul. ks. Piotra Skargi 34, 41-500 Chorzów
Wydarzenie realizowane z projektu

Seminarium #2 dla firm rodzinnych w Częstochowie

seminarium-dla-fr-czestochowa.pngSerdecznie zapraszamy do udziału w Seminarium pt.: „Skuteczna sukcesja – sztuka czy
nauka?” organizowanym przez Lokalne Centrum Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych,
funkcjonujące w siedzibie Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.
Jest to już drugie seminarium w ramach innowacyjnego projektu szkoleniowo – doradczego
pod nazwą: „Tworzenie systemu sieciowego wsparcia przedsiębiorczości rodzinnej – Lokalne
Centra Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych”, realizowanego przez Agencję Rozwoju
Regionalnego w Częstochowie S.A. w porozumieniu z Urzędem Miasta Częstochowy, wspólnie ze
Stowarzyszeniem Inicjatywa Firm Rodzinnych (IFR) oraz Związkiem Miast Polskich (ZMP) i Izbą
Przemysłowo – Handlową Sewilli.
Seminarium odbędzie się w dniu 7 marca br. (czwartek) w Sali Szkoleniowej
nr 1 Częstochowskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego przy ul. Wały Dwernickiego 117/121
(42-202). Zapraszamy na poranną kawą od godz. 9:00, (oficjalne rozpoczęcie o godz. 10.00).
Aby móc wziąć udział w seminarium i tym samym przystąpić do projektu prosimy
o wcześniejszą rejestrację, którą z ramienia Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.
prowadzić będzie Lokalny Animator LCK: Pani Kamila Grochowina, tel. 34 360 56 88 wew. 29,
e-mail: lck-czestochowa@firmyrodzinne.eu.

Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR)
Data:07 march 2019 r.
Godzina:09:00
Miasto:Częstochowa
Miejsce:Sala Szkoleniowa nr 1 Częstochowskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego przy ul. Wały Dwernickiego 117/121
Wydarzenie realizowane z projektu

Seminarium #2 dla firm rodzinnych w Gdyni

gdynia 2We współpracy z Miastem Gdynia 1 marca spotykamy się z przedsiębiorcami rodzinnymi na Seminarium #2 na temat: Skuteczna sukcesja – sztuka czy nauka?
.

Gdzie i kiedy?

Zaczynamy o 9:00 w Gdynia InfoBox przy ul. Świętojańskiej 30 poranną kawą biznesu rodzinnego z Animatorem Lokalnego Centrum Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych w Gdyni oraz ekspertami Projektu ze Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i Związku Miast Polskich. Będzie to okazja do zapoznania się i rozmowy z osobami prowadzącymi Projekt.

W programie #2 Seminarium:
- Czy biznesy rodzinne przetrwają? – podsumowanie #1 Seminarium
- Kim są nasi następcy? – badania nt. sukcesorów
- W poszukiwaniu najlepszej drogi sukcesji
- Perspektywa Seniorów i Sukcesorów – obawy i wyzwania
- Jak się przygotowuje firmę do sukcesji? Wyznania przedsiębiorcy (case study)
- Pokolenie ludzi biznesu po tsunami sukcesyjnym – jakie będzie?

Uwaga! Rejestrując się do projektu zyskujesz więcej niż udział w seminariach. Szczegółowych informacji na ten temat udziela Pani Magdalena Urban.

e-mail: lck-gdynia@firmyrodzinne.eu
tel.: 887 448 873

Agenda Seminarium


Prowadzący: Magdalena Urban (Lokalny animator, UM Gdyni), Tomasz Budziak (IFR), Janusz Szewczuk (ZMP), Tomasz Kayser (ZMP)
Data:01 march 2019 r.
Godzina:09:00
Miasto:Gdynia
Miejsce:Gdynia InfoBox (ul. Świętojańska 30)
Wydarzenie realizowane z projektu

february 2019

Seminarium #1 dla firm rodzinnych w Starogardzie Gdańskim

starogard28 lutego br. (czwartek) organizujemy pierwsze, inauguracyjne Seminarium dla przedsiębiorców rodzinnych pt.: „Praktyczne podejście do budowy i trwałości lokalnego biznesu rodzinnego – sukcesja, zarządzanie, polityka miasta”.

Wydarzenie rozpocznie się o godz. 9.00 w Urzędzie Miasta w Starogardzie Gdańskim, ul. Gdańska 6, sala 102.


Agenda seminarium






Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR), Janusz Szewczuk (ZMP), Zbigniew Pluta (ZMP)
Data:28 february 2019 r.
Godzina:09:00
Miasto:Starogard Gdański
Miejsce:Urząd Miasta w Starogardzie Gdańskim, ul. Gdańska 6, sala 102
Wydarzenie realizowane z projektu

Seminarium #1 dla firm rodzinnych w Grodzisku Mazowieckim

 
Zapraszamy Państwa na inauguracyjne spotkanie do Grodziska Mazowieckiego do Willi Niespodzianka, sala Parter, ul. Kościuszki 1220 lutego (środa), na godzinę 11:45. 
Konsultacje w sprawie Projektu już od godziny 11.45 w Willi Niespodzianka, 1 piętro.
(RSVP).

Seminarium otworzy wystąpienie patrona Naszej Inicjatywy w Grodzisku Mazowieckim, Pana Burmistrza Grzegorza Benedykcińskiego.

Przewidujemy dwie części spotkania:
Pierwsza to seminarium szkoleniowe na tematy:

  • założenia projektu systemu sieciowego wsparcia przedsiębiorczości rodzinnej
  • trwałość biznesów
  • co buduje i podnosi wartość firm rodzinnych
  • sukcesja w firmie rodzinnej

Druga to panel dyskusyjny:

  • biznes a miasto
  • obszary współdziałania 
  • co dalej w projekcie Inicjatywy dla FR
  • konsultacje z ekspertami 
  • rozmowa - co Projekt może zrobić dla Biznesu Rodzinnego w ogóle i przez pryzmat miasta ?
Seminarium będzie wsparte materiałami drukowanymi, przydatnymi w prowadzeniu firmy rodzinnej.
Konsultacje mogą być Państwa udziałem 11.45 - 14.00 
Przewidujemy kawę, herbatę i napoje, a w przerwie lunch. 

Agenda spotkania

Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR), Łukasz Dąbrówka (ZMP)
Data:20 february 2019 r.
Godzina:11:45
Miasto:Grodzisk Mazowiecki
Miejsce:Willa Niespodzianka, ul. Kościuszki 12
Wydarzenie realizowane z projektu

Seminarium #1 dla firm rodzinnych w Chorzowie

chorzow8 lutego br. (piątek) organizujemy pierwsze, inauguracyjne Seminarium dla przedsiębiorców rodzinnych pt.: „Praktyczne podejście do budowy i trwałości lokalnego biznesu rodzinnego – sukcesja, zarządzanie, polityka miasta”.

Wydarzenie rozpocznie się o godz. 9.30 w sali restauracyjnej Kompleksu Sztygarka, przy ulicy Piotra Skargi 34 w Chorzowie.

Partnerem Projektu z ramienia Miasta jest Centrum Przedsiębiorczości Sp. z o.o., dlatego też w przypadku pytań prosimy o kontakt z Panem Piotrem Małeckim  Prezesem Zarządu Centrum Przedsiębiorczości Sp. z o. o. (tel.: 884 833 011 lub 512 240 166), który jest jednocześnie Lokalnym Animatorem tego Projektu, a zgłoszenia proszę wysyłać do dnia 5 lutego 2019, na adres: lck-chorzow@firmyrodzinne.pl


Agenda Seminarium




Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR), Janusz Szewczuk (ZMP), Tomasz Kayser (ZMP)
Data:08 february 2019 r.
Godzina:09:30
Miasto:Chorzów
Miejsce:Sala Restauracyjna Kompleksu Sztygarka, przy ulicy Piotra Skargi 34
Wydarzenie realizowane z projektu

Seminarium #1 dla firm rodzinnych w Częstochowie

czestochowaJuż 7 lutego br. (czwartek) wspólnie z Miastem Częstochowa organizujemy pierwsze, inauguracyjne Seminarium dla przedsiębiorców rodzinnych pt.: „Praktyczne podejście do budowy i trwałości lokalnego biznesu rodzinnego – sukcesja, zarządzanie, polityka miasta”.


Wydarzenie odbędzie się w Sali Szkoleniowej nr 3 Częstochowskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego przy ul. Wały Dwernickiego 117/121 (42-202) o godz. 10:30. Część szkoleniowa, na którą serdecznie zapraszamy, kończy się lunchem o godz.: 13:00. Na pierwszą część zapraszamy w szczególności Firmy Rodzinne.


Tych z Państwa, którzy są zainteresowani szerszym udziałem w projekcie, w tym: tworzeniem struktur Rady Rozwoju Firm Rodzinnych na terenie naszego miasta serdecznie zapraszamy do udziału w drugiej części spotkania – panelu dyskusyjnym, która rozpoczyna się o godz.: 13:00. W załączeniu agenda wydarzenia wraz z notkami biograficznymi prelegentów. Na drugą część zapraszamy także Instytucje Otoczenia Biznesu (definicja poniżej).


Mam nadzieję, że w gronie zaproszonych gości będziemy mogli wspólnie wymienić cenne uwagi i pomysły dotyczące możliwości wsparcia częstochowskich firm rodzinnych, budowania ich trwałości i konkurencyjności.


Aby móc wziąć udział w seminarium i tym samym przystąpić do projektu (dotyczy przedsiębiorców rodzinnych) prosimy o wcześniejszą rejestrację, którą z ramienia Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. prowadzić będzie Lokalny Animator LCK: Pani Kamila Grochowina, tel. 34 360 56 88 wew. 29, e-mail: lck-czestochowa@firmyrodzinne.eu. Prosimy o zgłoszenie i potwierdzenie udziału w seminarium do 5.02.2019 r. do godz. 12.00 drogą telefoniczną lub e-mailową.

Agenda Seminarium


Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR) Janusz Szewczuk (ZMP) Tomasz Kayser (ZMP)
Data:07 february 2019 r.
Godzina:08:00
Miasto:Częstochowa
Miejsce:Sala Szkoleniowa nr 3 Częstochowskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego przy ul. Wały Dwernickiego 117/121
Wydarzenie realizowane z projektu

Seminarium #1 dla firm rodzinnych w Kutnie

kutno6 lutego br. (środa) organizujemy pierwsze, inauguracyjne Seminarium dla przedsiębiorców rodzinnych pt.: „Praktyczne podejście do budowy i trwałości lokalnego biznesu rodzinnego – sukcesja, zarządzanie, polityka miasta”.


Wydarzenie odbędzie się w sali konferencyjnej CUKROVNI (I piętro) ul Barlickiego 20 o godz. 10:00. Część szkoleniowa, na którą serdecznie zapraszamy, kończy się lunchem o godz. 12:00. Pierwsza część szkoleniowa skierowana jest do przedsiębiorców rodzinnych.

Tych z Państwa, którzy są zainteresowani szerszym udziałem w projekcie, w tym tworzeniem struktur Rady Rozwoju Firm Rodzinnych na terenie naszego miasta, zapraszamy do udziału również w drugiej części spotkania – panelu dyskusyjnym, która rozpoczyna się o godz. 13:00. Poniżej agenda wydarzenia wraz z notkami biograficznymi prelegentów. Część panelowo-dyskusyjna skierowana jest również do Instytucji Otoczenia Biznesu.

Aby móc wziąć udział w seminarium i tym samym przystąpić do projektu wymagana jest wcześniejsza rejestracja, którą z ramienia Agencji Rozwoju Regionu Kutnowskiego S.A. prowadzić będą Lokalni Animatorzy LCK w osobach: Pani Ewa Chłopska-Wasielewska, tel. 881 778 839, oraz Pani Izabela Krajewska-Ciska, tel. 881 778 815, e-mail: lck-kutno@firmyrodzinne.eu.

Udział w projekcie jest bezpłatny.

Agenda Seminarium


Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR) Janusz Szewczuk (ZMP) Zbigniew Pluta (ZMP)
Data:06 february 2019 r.
Godzina:10:00
Miasto:Kutno
Miejsce:CUKROVNIA (I piętro) ul Barlickiego 20
Wydarzenie realizowane z projektu

january 2019

Seminarium #1 dla firm rodzinnych w Gdyni

gdyniaGDYNIA DLA FIRM RODZINNYCH

We współpracy z Miastem Gdynia już 31 stycznia spotykamy się z przedsiębiorcami rodzinnymi na Seminarium #1 na temat: Praktyczne podejście do budowy i trwałości lokalnego biznesu rodzinnego: sukcesja, zarządzanie, polityka miasta.

Dla kogo, gdzie i kiedy?

Spotkanie adresowane jest do zakwalifikowanych do Projektu przedsiębiorców prowadzących swój biznes rodzinny w Gdyni. Zaczynamy o 9:00 w Gdynia InfoBox przy ul. Świętojańskiej 30 poranną kawą biznesu rodzinnego z Animatorem Lokalnego Centrum Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych w Gdyni oraz ekspertami Projektu ze Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i Związku Miast Polskich. Będzie to okazja do zapoznania się i rozmowy z osobami prowadzącymi Projekt.

O godzinie 10:00 Pani Wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała otworzy cykl prezentacji oraz zaprosi do udziału w dyskusji.

Po lunchu do przedsiębiorców dołączą o godz. 13.00 przedstawiciele otoczenia biznesu: z instytucji współodpowiedzialnych za tworzenie odpowiedniego klimatu dla przedsiębiorczości rodzinnej. Celem tej części będzie panel dyskusyjny kreślący kierunki niezbędnych działań dla stworzenia najlepszych warunków rozwoju dla firm rodzinnych w Gdyni.

Do udziału w seminarium wymagana jest rejestracja do Projektu, którą zajmuje się Animator Lokalny Centrum Kompetencji Przedsiębiorczości Rodzinnej w Gdyni – Pani Magdalena Urban.

e-mail: lck-gdynia@firmyrodzinne.eu
tel.: 887 448 873


Agenda Seminarium

Prowadzący: Tomasz Budziak (IFR), Janusz Szewczuk (ZMP), Tomasz Kayser (ZMP)
Data:31 january 2019 r.
Godzina:09:45
Miasto:Gdynia
Miejsce:Gdynia InfoBox (ul. Świętojańska 30)
Wydarzenie realizowane z projektu