- Temat: Rezerwa strategiczna w firmie rodzinnej – Jak zbędne zasoby mogą pozwolić budować lepszą przyszłość biznesu?
- Termin: 16 lipca 2020 roku (czwartek), godz. 11:00-12:30
Niemal każda firma stara się racjonalizować koszty przez niezatrudnianie lub zwalnianie pracowników, ograniczanie zbędnych wydatków, czy zakup tylko tych materiałów, które są potrzebne do bieżącej produkcji. Tymczasem niektóre zbędne zasoby mogą tworzyć tzw. rezerwę strategiczną, która okazuje się niezbędna w walce z kryzysem lub do rozwoju firmy. Gdy firma jest idealnie zoptymalizowana, może odkryć, że brakuje jej zasobów do poradzenia sobie z nieprzewidzianymi wyzwaniami albo brakuje jej “paliwa” do walki o nowy rynek. Brak rezerwy strategicznej sprawia, że niemożliwe staje się wykorzystanie szans, jakie stwarza każdy kryzys. Mimo że powszechnie zachęca się do optymalizacji, wiele firm odnoszących sukcesy przemilcza to, że zawdzięcza je wykorzystaniu rezerw, których nie posiadają ich konkurenci.
W trakcie webinarium zostanie omówione, co składa się na rezerwę strategiczną, jaki jej poziom jest właściwy oraz jak ją wykorzystać do rozwoju firmy. Poprowadzi je dr Jacek Pogorzelski – ekspert w zakresie strategii marketingowej oraz zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Moderować je będzie Tomasz Budziak – wiceprezes zarządu IFR.
dr Jacek Pogorzelski – ekspert w zakresie strategii marketingowej oraz zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Posiada stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu oraz ukończone zaawansowane kursy z zakresu innowacyjności i modeli biznesowych na Uniwersytecie Stanforda. Jest także certyfikowanym neurobadaczem. Twórca metod i narzędzi planistycznych i analitycznych z zakresu marketingu, innowacyjności, poszukiwania insightów i strategii rynkowej. Pracował z firmami z kilkunastu branż z Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Rosji, Ukrainy i USA. Były wykładowca programów MBA oraz Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty. Doświadczony trener komunikacji marketingowej, zarządzania marką, analizy marketingowej, marketingu wartości oraz innowacyjności w ramach certyfikowanych programów The Chartered Institute of Marketing z Londynu. Przeprowadził kilka tysięcy godzin szkoleń i warsztatów. Były brand i marketing manager międzynarodowych korporacji w branży FMCG i farmaceutycznej. Autor książek Marka na cztery sposoby (Managing Brands in 4D w języku angielskim), Praktyczny marketing miast i regionów, Kod skuteczności, Mity marketingowe, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat strategii marek oraz innych zagadnień marketingu strategicznego. Więcej informacji na stronie: www.jacekpogorzelski.pl