- Temat: Jak zbudować odporność firmy rodzinnej?
- Termin: 29 kwietnia 2020 roku o godz. 12:00-13:30
Podstawą odporności organizacji na kryzysy pochodzenia zewnętrznego jest trwała i trudno-kopiowalna przewaga konkurencyjna. Jej trwałość jest skorelowana z unikalnością propozycji wartości (VP) oraz systemu biznesowego, który zapewnia jej dostarczanie na rynek. Źródłem efektywnej propozycji wartości jest wolna przestrzeń pomiędzy alternatywnymi rozwiązaniami obecnymi na rynku, a maksymalnym poziomem satysfakcji odbiorcy. Tylko poprzez obszar nieujawnionych potrzeb rynku można wykonać radykalny skok w propozycji wartości, złamać obecne reguły rynku i zmienić jego zachowania. Służy temu określona metodologia pracy, zaś efektem jest strategia pozwalająca na sterowanie rynkiem (driving market).
Piotr Lutek – Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz The Chartered Institute of Marketing. Przez blisko 15 lat związany z międzynarodowymi i krajowymi firmami z różnych kategorii jako menadżer marketingu, dyrektor sprzedaży i doradca. Jako kluczowe umiejętności wskazuje strategiczne zarządzanie marką z wykorzystaniem obszaru badań marketingowych. Członek PTBRiO. Od 2007 roku założyciel i Prezes Zarządu Synergia Sp. z o.o., firmy doradczej specjalizującej się w budowaniu i pobudzaniu marek produktów, usług i miejsc. Kierownik ponad 30 projektów doradczych w zakresie marki i jej komunikacji dla klientów samorządowych i przedsiębiorstw. Autor kilkudziesięciu publikacji dotyczących marketingu, marki i komunikacji promocyjnej. Współzałożyciel firmy badawczo-doradczej BlueFox integrującej zaawansowane metody pomiaru deklaratywnych i niedeklaratywnych danych o zachowaniach konsumentów. Ekspert w zakresie przekładania rezultatów badawczych w unikalne rozwiązania rynkowe, w tym kreowanie nowych kategorii produktów i budowanie aliansów rynkowych.
Jakub Ścierzyński – Członek Zarządu Sukcesor w Instal-Projekt – firmie rodzinnej z branży grzewczej, będącej wiodącym producentem grzejników. Koordynuje procesy związane z rozwojem i strategią firmy, pracującej w modelu zarządzania przez wartości. Absolwent Politechniki Warszawskiej i kierunku Inżynierii Środowiska. Ukończył studia magisterskie z Międzynarodowego Zarządzania Strategicznego na Akademii Leona Koźmińskiego oraz na University of Bradford. Przed dołączeniem do rodzinnego biznesu realizował filmy promocyjne, reklamowe i reportażowe oraz był wokalistą zespołu Blue Swan. Pasjonat rozwoju osobistego i duchowego, fizyki kwantowej. Praktyk zdrowego odżywiania i stylu życia. Łączy idealizm z pragmatycznym podejściem. We wszystkim co robi koncentruje się na odnajdywaniu i pokazywaniu nieograniczonych możliwości rozwoju, aby pozytywnie wpływać na ludzi i zmieniać otaczający go świat na lepsze.