Niemal każda firma stara się racjonalizować koszty przez niezatrudnianie lub zwalnianie pracowników, ograniczanie zbędnych wydatków, czy zakup tylko tych materiałów, które są potrzebne do bieżącej produkcji. Tymczasem niektóre zbędne zasoby mogą tworzyć tzw. rezerwę strategiczną, która okazuje się niezbędna w walce z kryzysem lub do rozwoju firmy. Gdy firma jest idealnie zoptymalizowana, może odkryć, że brakuje jej zasobów do poradzenia sobie z nieprzewidzianymi wyzwaniami albo brakuje jej “paliwa” do walki o nowy rynek. Brak rezerwy strategicznej sprawia, że niemożliwe staje się wykorzystanie szans, jakie stwarza każdy kryzys. Mimo że powszechnie zachęca się do optymalizacji, wiele firm odnoszących sukcesy przemilcza to, że zawdzięcza je wykorzystaniu rezerw, których nie posiadają ich konkurenci.
W trakcie webinarium omówiono, co składa się na rezerwę strategiczną, jaki jej poziom jest właściwy oraz jak ją wykorzystać do rozwoju firmy. Poprowadzi je dr Jacek Pogorzelski – ekspert w zakresie strategii marketingowej oraz zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Moderował Tomasz Budziak – wiceprezes zarządu IFR.