Podstawą odporności organizacji na kryzysy pochodzenia zewnętrznego jest trwała i trudno-kopiowalna przewaga konkurencyjna. Jej trwałość jest skorelowana z unikalnością propozycji wartości (VP) oraz systemu biznesowego, który zapewnia jej dostarczanie na rynek. Źródłem efektywnej propozycji wartości jest wolna przestrzeń pomiędzy alternatywnymi rozwiązaniami obecnymi na rynku a maksymalnym poziomem satysfakcji odbiorcy. Tylko poprzez obszar nieujawnionych potrzeb rynku można wykonać radykalny skok w propozycji wartości, złamać obecne reguły rynku i zmienić jego zachowania. Służy temu określona metodologia pracy, zaś efektem jest strategia pozwalająca na sterowanie rynkiem (driving market).
Piotr Lutek - Ekspert w zakresie przekładania rezultatów badawczych w unikalne rozwiązania rynkowe, w tym kreowanie nowych kategorii produktów i budowanie aliansów rynkowych.
Jakub Ścierzyński – Członek Zarządu Sukcesor w Instal-Projekt – firmie rodzinnej z branży grzewczej, będącej wiodącym producentem grzejników.